ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ “PISA”

  • ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤH ΣΤΑΣH ΕΡΓΑΣΙΑΣ THΣ ΕΛΜΕ  8-11 Π.Μ. ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΕΙΟΥ  ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΤΟΥ ΜΑΗ, ΩΡΑ 8.00 Π.Μ
  • ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ «PISA» ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ Ο.Ο.Σ.Α ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ
  • ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΑΙΘ-ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ!
  • ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΑΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ.

Ενώ διανύουμε προεκλογική περίοδο και η βουλή έχει διαλυθεί, η απελθούσα κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να διακηρύξει ότι … θα συνεχιστεί αδιατάρακτα η επιβολή του προγράμματος διαγνωστικών εξετάσεων, δηλ η λεγόμενη «Ελληνική Pisa» και συγχρόνως επιβεβαιώνοντας την απόλυτη προσήλωσή της στις κατευθύνσεις  της Ε.Ε. και του Ο.Ο.Σ.Α. και της ντόπιας ολιγαρχίας  για κτύπημα του δικαιώματος των παιδιών στις σπουδές και για αποψίλωση του λαού από κάθε δικαίωμα και δυνατότητα στοιχειώδους μόρφωσης.

Για το λόγο αυτό, στο παραπέντε των εκλογών, στελέχη του ΥΠΑΙΘ δήλωσαν ότι θα συνεχιστούν οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα («ελληνική PISA») και ότι θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023, δηλ. μόλις έντεκα μέρες πριν τις εκλογές(!) Στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ΄ Δημοτικού από 300 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 300 Γυμνάσια της χώρας, των οποίων οι Διευθυντές αναμένεται να λάβουν διευκρινιστικές οδηγίες…

Στο Ηράκλειο έχουν επιλεγεί τα παρακάτω σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: 1ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, Γ/σιο Βιάννου ,Γ/σιο Πόμπιας και Γ/σιο Προφήτη Ηλία.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, οι εξετάσεις αυτές «αποτυπώνουν τον βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών»

Με βάση τον αντιλαϊκό νόμο 4823/2021, σκοπός των εξετάσεων αυτών είναι «η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».

 ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA» EINAI OI ΕΞΗΣ:

  • Η ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων

Τα αποτελέσματα αυτών των test θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Το νέο καθεστώς που θα επιβάλει η «ελληνική PISA», με τον κύκλο των τεστ, θα στοχεύσει  στην αποπομπή των πιο αδύνατων μαθητών από το σχολείο, δηλ των παιδιών από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα προσχεδιασμένα μαθήματα από τους «προμηθευτές» που βρίσκονται πάνω και έξω από το σχολείο και έτσι θα καταδικάζονται, με ακόμη πιο σκληρούς όρους,, στο μορφωτικό και κοινωνικό περιθώριο.

  • Η σύνδεση της επίδοσης των μαθητών στα test με την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών

Η επίδοση των μαθητών στα προαναφερόμενα test θα αποτελέσει επιπλέον κριτήριο «Αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα κρίνονται(!) με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών τους στις εξετάσεις της «Pisa».

Στόχος των εν λόγω εξετάσεων είναι από τη μια να συγκαλύπτονται οι οξυμμένες κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση και από την άλλη να ενοχοποιείται(!) ο εκπαιδευτικός για τη δεδομένη αποτυχία των πολλών και φτωχών μαθητών που δεν έχουν τη δυνατότητα της…. ιδιωτικής προπόνησης στα test πολλαπλής επιλογής και γενικώς στα μαθήματα που πρέπει να …προμηθευτούν(!) από τους πολύμορφους εμπόρους της γνώσης.

Είναι προφανές ότι αυτές οι συνθήκες όχι μόνο ακυρώνουν το ρόλο του δασκάλου, μετατρέποντάς τον σε ένα εντατικοποιημένο ιμάντα στεγνής μεταβίβασης …προκαθορισμένων μοτίβων διδασκαλίας, αλλά επιπλέον καταργούν τον συλλογικό ιστό, επιβάλλουν και απαιτούν τον ανταγωνισμό, συνδέουν την αμοιβή με την επίδοση των μαθητών, ακυρώνουν τα θεμέλια των εργασιακών, οικονομικών και δημοκρατικών κατακτήσεών μας.

  • Η επιβολή του μοντέλου της κατάρτισης και των δεξιοτήτων.

Η Θέσπιση της «ελληνικής PISA»  έχει ακόμα ως στόχο τη να επιβάλει ως μοντέλο μαθησιακό και συνολικότερα εκπαιδευτικό τις αντιδραστικές κατευθύνσεις των συνθηκών της ΕΕ που αφορούν στην καθιέρωση της κατάρτισης και στην προώθηση των δεξιοτήτων που έχει ανάγκη το σύστημα και οι μαθητές να αξιολογούνται κατά πόσο τις έχουν εμπεδώσει και αποδεκτεί.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου κηρύσσει,  συμπληρωματικά προς τη στάση εργασίας της  ΟΛΜΕ, 3ωρη στάση εργασίας στις 10 Μαΐου τις ώρες διεξαγωγής του διαγωνισμού και διοργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από την κεντρική πύλη του Καπετανάκειου στις 8.00 π.μ.  στην οποία καλεί του εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να συμμετάσχουν μαζικά, ώστε να ακυρωθούν οι εξετάσεις.

 Για το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Αρετή Σπαχή                                               Μαρία Οικονομάκη