Συμμετέχουμε στην Απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 26-11

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, συνυπολογίζοντας τις ειδικές
συνθήκες λόγω της έξαρσης της πανδημίας στη χώρα, θα προχωρήσει σε συμβολική αγωνιστική δράση στην Περιφερειακή Διεύθυνση
Κρήτης την Πέμπτη 26/11 και ώρα 12:00 μμ
στο πλαίσιο της απεργιακής
κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ με στόχο την ανάδειξη των επίκαιρων αιτημάτων στην
Εκπαίδευση.

 

Καλούμε όλους/εςτους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της 26ηςΝοεμβρίου, που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ

   Ο.Λ.Μ.Ε.                                        

Ερμού &
Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073

www.olme.gr

email:olme@otenet.gr                                                           Αθήνα,
20/11/2020

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η εξ απόστασεως εκπαίδευση και οι
προτάσεις της ΟΛΜΕ

 

H OΛΜΕ από το
καλοκαίρι είχε προτείνει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον
Σεπτέμβριο (μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων ανά τμήμα, τεστ σε μαθητές/τριες και
εκπαιδευτικούς, διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας κλπ),
κανένα από τα οποία δεν υιοθετήθηκε από το ΥΠΑΙΘ, με αποτέλεσμα να έχουν
σημειωθεί πάνω από 5000 επιβεβαιωμένα κρούσματα σε νέους/ες έως 17 ετών από την
αρχή της πανδημίας. Με δεδομένη την ανυπαρξία τεστ για τον
Covid ακόμα και στα σχολεία που σημειώθηκαν κρούσματα, αγνοούμε
ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός κρουσμάτων σε μαθητές/τριες. Σχετικά με τα
μέτρα που προτείναμε, είχαμε εγκαίρως προβλέψει ότι «…αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον
ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση να
προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες
καταστάσεις».

Η
κυβέρνηση που δεν διέθεσε κονδύλια για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων  και που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχει
κατορθώσει να στείλει τις κατάλληλες μάσκες στα σχολεία, αφού πρώτα αγνόησε τις
Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και ειδικούς (που πρότειναν μειωμένο αριθμό μαθητών/τριων
ανά τμήμα) αναγκάστηκε να ξανακλείσει τα σχολεία, για να ακολουθήσει ένα νέο
φιάσκο με την «περιβόητη» και πολυδιαφημισμένη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ).

Η
Ομοσπονδία κατά την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε
προτείνει συγκεκριμένα μέτρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε
μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων,
επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.). Ωστόσο, τόσο το
ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα παιδαγωγικά
ζητήματα, για μία ακόμα φορά δεν υιοθέτησαν καμία από τις προτάσεις των
εκπαιδευτικών.

Οι
πολιτικές αυτές επιλογές οδηγούν στη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση:

·        
Η
αδιαφορία του Υπουργείου για την αναβάθμιση των υποδομών του ΠΣΔ οδήγησε στην
πλήρη κατάρρευση της τηλεκπαίδευσης τις πρώτες μέρες εφαρμογής της, και στην
προβληματική της λειτουργία μέχρι και σήμερα.

·        
Η
απουσία στοιχειώδους προγραμματισμού. Ενδεικτικό της προχειρότητας είναι ότι
την  Κυριακή το βράδυ, το ΥΠΑΙΘ άλλαξε
τις διευθύνσεις των εικονικών τάξεων  που
χρησιμοποιούν εκπαιδευτικοί και μαθητές, με αποτέλεσμα να χαθούν και πάλι οι
πρώτες διδακτικές ώρες της Δευτέρας.

·        
Η
μη ταυτοποίηση των μαθητών για την είσοδό τους στην πλατφόρμα της
τηλεκπαίδευσης έχει ως αποτέλεσμα άγνωστοι να εισέρχονται στις ηλεκτρονικές
«τάξεις» να κινδυνεύουν τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και καθηγητών αλλά και να
παρατηρούνται ακόμα και φαινόμενα προβολής ακατάλληλων βίντεο εν ώρα
«μαθήματος».

·        
Η
παντελής έλλειψη προστασίας προσωπικών δεδομένων μαθητών/τριων και
εκπαιδευτικών και η μη συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις συστάσεις της ΑΠΔΠΧ είχε ως
αποτέλεσμα την βιντεοσκόπηση των μαθημάτων και την ανάρτησή τους στα
social media, με περιπαικτικά
σχόλια για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.

·        
Η
μη παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές/τριες και σχολικές μονάδες οδήγησε
σε νέο αποκλεισμό από την εκπαίδευση όσων μαθητών/τριων ανήκουν στις ασθενέστερες
εισοδηματικές τάξεις και σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, με το ΥΠΑΙΘ να δίνει μάλιστα
εντολή να παίρνουν και απουσίες. Πρόβλημα εξοπλισμού αντιμετωπίζουν και όσες
οικογένειες διαθέτουν έναν υπολογιστή, από τον οποίο όμως πρέπει ταυτόχρονα να
εργαστούν οι γονείς και να εκπαιδευτούν δύο και τρία παιδιά. Οι δεσμεύσεις της
κυβέρνησης για χορήγηση 80.000 τάμπλετ από τον Ιανουάριο είναι προς το παρόν
μόνο λόγια.

·        
Η
δήθεν δωρεάν συμμετοχή των μαθητών/τριων μέσω σταθερού τηλεφώνου, που δεν είναι
δωρεάν για όσους συνδρομητές δεν έχουν πρόγραμμα απεριόριστων αστικών κλήσεων,
οδήγησε σε υπέρογκες χρεώσεις τις οικογένειες των μαθητών/τριων.

·        
Ο
επωμισμός του τεράστιου κόστους τεχνολογικού εξοπλισμού από τους
εκπαιδευτικούς.

·        
Ταυτόχρονα
έχουμε το εξαιρετικά αντιπαιδαγωγικό και μορφωτικά μη αποδοτικό  φαινόμενο οι μαθητές/τριες να βρίσκονται
μπροστά στην οθόνη για επτά διδακτικές ώρες το πρωί για να παρακολουθούν τα
μαθήματα του σχολείου και να συνεχίζουν και αργότερα, πάλι μπροστά σε μία
οθόνη, τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Το ΙΕΠ από την πλευρά του δεν έκανε
ποτέ την απαραίτητη χαρτογράφηση των κενών της περυσινής χρονιάς, δεν εξέδωσε
σαφείς και ρεαλιστικές οδηγίες για την κάλυψη τις ύλης που χάθηκε, επαναπαύθηκε
σε γενικόλογες παιδαγωγικές οδηγίες και το ελλειμματικό διδακτικό υλικό για την
ΕξΑΕ, δεν επιμόρφωσε συστηματικά και οργανωμένα τους εκπαιδευτικούς για την εξ
αποστάσεως διδακτική μεθοδολογία, και παραμένει για δεύτερη σχολική χρονιά
άφωνο. Αγνοώντας κάθε παιδαγωγική αρχή δεν εισηγείται ούτε καν τη μείωση της ύλης
και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, παρότι χάθηκαν και χάνονται χιλιάδες
διδακτικές ώρες.

Τα
παραπάνω αποδεικνύουν για μία ακόμα φορά την ανεπάρκεια και την ανευθυνότητα
του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης, που επί 8 μήνες δεν προετοίμασαν την ομαλή
λειτουργία της ΕξΑΕ.

Αγνοώντας
της πραγματικότητα αυτή, η Υπουργός Παιδείας εξακολουθεί να δηλώνει περιχαρής ότι
όλα βαίνουν καλώς και να  προβαίνει και
πάλι σε αόριστες εξαγγελίες. Εξακολουθεί να ασχολείται μόνο με την
επικοινωνιακή της πολιτική, αδιαφορώντας για τεράστια προβλήματα που
αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα.

Όχι
μόνο ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση δε διέθεσαν ούτε 1€ για την προετοιμασία της ΕξΑΕ από
το κρατικό ταμείο, αλλά δεν αξιοποίησαν ούτε 
ευρωπαϊκά κονδύλια, που ήταν γνωστά από αρχές Σεπτεμβρίου, μέσω των
οποίων η Πορτογαλία διέθεσε 100.000 υπολογιστές στα σχολεία της για τις ανάγκες
της ΕξΑΕ.

Το βάρος  των συνεπειών 
της αρνητικής πολιτικής του ΥΠΑΙΘ πέφτει και πάλι στις πλάτες των
εκπαιδευτικών, που αν και γνωρίζουν ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι
αναντικατάστατη, πασχίζουν να προσφέρουν έστω και εξ αποστάσεως, με
αποκλειστικά δικά τους μέσα για μία ακόμα φορά, την μόρφωση που αξίζει στη νέα
γενιά.

 

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί
το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει άμεσα:

ü  Στην αναβάθμιση
του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με υπολογιστικούς πόρους και ανθρώπινο
δυναμικό.

ü  Στην παροχή του
απαραίτητου εξοπλισμού για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία.

ü  Στη δραστική
μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων και ειδικά της Γ’ Λυκείου, στην
επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία και
στην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων.

ü  Στη μη προσμέτρηση
των απουσιών στους μαθητές που αδυνατούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση.

ü  Στην προστασία των
προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

 

Ζητάμε άμεση συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας για όλα
τα ανωτέρω ζητήματα και για όσα άλλα ταλανίζουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Καλούμε όλους/ες
τους/τις εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της 26ης
Νοεμβρίου, που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ για να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματα της
εκπαιδευτικής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας.

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ

ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΚΟΡΟΪΔΙΑ

 

ü ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Της ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ü Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ
ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

Για μια ακόμα φορά η
κυβέρνηση δοκιμάζει την υπομονή μας! Οι εξαγγελίες περί έτοιμου σχολικού
δικτύου και ομαλής έκβασης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μας κάνουν να
αγανακτούμε ακόμα πιο πολύ μετά από όσα συνέβησαν χτες με την Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση, αλλά και πριν 2 εβδομάδες με τη Δευτεροβάθμια. Όλοι εμείς οι γονείς
έχουμε γίνει δέκτες των πολλαπλών και σοβαρών προβλημάτων που συνεχώς οξύνονται
από τον προηγούμενο Μάρτη με την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού. Μολονότι
ζητάμε εδώ και 7 μήνες από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για
την προστασία της υγείας των παιδιών μας, αλλά και για τη διασφάλιση της
μόρφωσής τους, οι ενέργειες που έγιναν ήταν μηδαμινές.

Το κλείσιμο των
σχολείων είναι αποτέλεσμα αυτής της επιλογής που έκανε η κυβέρνηση, για μια
ακόμα φορά, να μη δώσει για την παιδεία ούτε ένα ευρώ, ώστε να βρεθούν περισσότεροι
χώροι για την αραίωση των τμημάτων , να προσληφθούν οι εκπαιδευτικοί που
χρειάζονται για τη δημιουργία τμημάτων μέχρι 15 μαθητών, να προσληφθούν
εργαζόμενοι για την καθαριότητα των σχολείων, τόσοι ώστε να επιτυγχάνεται η
αναγκαία απολύμανση των χώρων και των υλικών, να γίνονται τα μαζικά
επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να ελεγχθεί η διάδοση
του ιού.

Με το κλείσιμο των
σχολείων για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση μας πετάει το μπαλάκι της ευθύνης να
βρούμε λύσεις για το ποιος θα είναι με τα παιδιά μας στο σπίτι, για να τους
παρέχουμε εμείς τα μέσα της εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την ίδια στιγμή που ως
εργαζόμενοι αντιμετωπίζουμε επιπλέον δυσκολίες είτε με τις άδειες, είτε με τις
οικονομικές δυσκολίες να αγοράσουμε τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Τα προβλήματα
γιγαντώνονται όταν τα παιδιά στην οικογένεια είναι 2 ή 3 ή παραπάνω και υπάρχει
ένας υπολογιστής, ενώ παράλληλα απαιτείται η ύπαρξη δυνατού ίντερνετ στα
σπίτια, με οικονομική επιβάρυνση των γονέων με καθόλου ευκαταφρόνητα ποσά προς
τις εταιρείες τηλεπικοινωνίας, τη στιγμή που και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με
μήνυμα στα σχολεία ενημέρωσε για τις περιορισμένες δυνατότητες λειτουργίας της
πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε σχέση με τις ταχύτητες του ίντερνετ,
τόσο στις σχολικές μονάδες  όσο και
 σε
σπίτια που έχουν δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές.

Η παραπάνω κατάσταση
οξύνει την ανισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη γνώση, υποβαθμίζει και ανοίγει
δρόμους παρέμβασης στα σχολεία από ιδιωτικές εταιρίες, μέσω χορηγιών ή άλλων
τρόπων.

Η πραγματικότητα μας
επαληθεύει, καθώς η πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης στα δημοτικά και τα
νηπιαγωγεία έδειξε ότι ένα μικρό ποσοστό μαθητών κατάφερε να παρακολουθήσει
κάποια από τα μαθήματα, όχι μόνο γιατί το σύστημα «κόλλησε», αλλά και λόγω
έλλειψης των απαραίτητων μέσων. Υπήρξαν σχολεία τις προηγούμενες μέρες που
είχαν καταγράψει τις ελλείψεις σε υπολογιστές και δεν υποστηρίχθηκαν από το
Υπουργείο με δωρεάν τάμπλετ ή λαπ τοπ, βάζοντας αρκετούς συλλόγους στη λογική
της χορηγίας για μια ακόμα φορά, καλύπτοντας μεμονωμένα την ευθύνη που έχει το
κράτος για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση σε οποιεσδήποτε συνθήκες.

Ιδιαίτερα στην Κρήτη
τα προβλήματα είναι τραγικά σε μια σειρά από περιοχές που επλήγησαν από τις
έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες, όπως το 
Οροπεδίου Λασιθίου, η ευρύτερη περιοχή του Καστελιού Μινώα Πεδιάδος, το
βόρειο παραλιακό μέτωπο του Δήμου Χερσονήσου, 
και πολλές περιοχές του Ρεθύμνου, όπου οι οικογένειες ακόμα προσπαθούν
να βγάλουν τη λάσπη από τα σπίτια τους. Σε αυτές τις περιοχές δεν υπάρχει
δίκτυο, δεν υπάρχουν υπολογιστές, δεν μπορούμε να μιλάμε για υποχρεωτική εξ
αποστάσεως εκπαίδευση.

Τέλος, για τα σχολεία
ειδικής αγωγής που παραμένουν ανοιχτά χωρίς τις αντίστοιχες υγειονομικές προϋποθέσεις,
δεν κάνουμε βήμα πίσω από τις
διεκδικήσεις μας για μείωση των μαθητών ανά τμήμα,  πρόσληψη όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων με
πρόβλεψη για τις απουσίες των εργαζομένων (ευπαθείς ομάδες, γονείς κλπ.), συχνά
και επαναλαμβανόμενα τεστ στα Ειδικά Σχολεία, βελτίωση των υποδομών κλπ.

 

 

Απαιτούμε
εδώ και τώρα:

 

·        
Να
ενισχυθούν όλοι οι μαθητές με τεχνολογικό εξοπλισμό   με ευθύνη 
του κράτους  χωρίς  όρους.

·        
Να
αναβαθμιστεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και όλες οι τεχνολογικές υποδομές που
απαιτούνται.

·        
Να
υπάρξει κρατική στήριξη στο παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών για αξιοποίηση
όλων των δυνατών πρόσφορων μέσων για τη συνέχιση της μορφωτικής διαδικασίας.

·        
Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή
της ύλης για όλες τις τάξεις
με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση
δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία και επιπλέον θα υπάρχουν μαθητές
που δε θα συμμετάσχουν.

·        
Να γίνει από τώρα πρόβλεψη για επιπλέον ενισχυτική διδασκαλία με
το άνοιγμα των σχολείων.

·        
Καμιά
καταγραφή απουσίας σε μαθητές που δεν έχουν τα μέσα να συμμετέχουν στην
τηλεκπαίδευση  ή δεν μπορούν να λάβουν
μέρος για τεχνικούς λόγους, με ειδική μέριμνα για τις πληγείσες περιοχές.

·        
Να
χορηγηθούν σε όλους τους εργαζόμενους γονείς υποχρεωτικά ειδικές άδειες με
αποδοχές, που να μην αφαιρούνται από την κανονική άδειά τους.

·        
Ειδικότερα
για τα ειδικά σχολεία που παραμένουν ανοιχτά να υλοποιηθούν τώρα όλα τα
απαραίτητα μέτρα προστασίας.

 

Η κυβέρνηση έχει ευθύνη να ανοίξει τα σχολεία το
συντομότερο, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγεία των
μαθητών και των εκπαιδευτικών.

 

Δεν κάνουμε βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις μας:

 

·        
Ολιγομελή
τμήματα, έως 15 μαθητές ανά τμήμα.

·        
Κάλυψη
των εκπαιδευτικών κενών.

·        
Συνεχείς
απολυμάνσεις στα σχολικά κτίρια.

·        
Επαρκές  μόνιμο προσωπικό καθαριότητας.

·        
Μαζικά
επαναλαμβανόμενα τέστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 

 

Ηράκλειο, 19/11/2020

10-11-2020: Τα σχολεία κλείνουν και η τηλεκπαίδευση αναζητά το δρόμο της


ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ
ΚΑΙ Η ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ

 

 

Ούτε
μια εβδομάδα δεν πέρασε από την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ (2/11/20), που
ανέφερε μεταξύ άλλων  «Επειδή οι εκπαιδευτικοί και η ΟΛΜΕ είναι υπέρ των
ανοιχτών σχολείων για αυτονόητους λόγους, προτείνουμε άμεσα στην πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, να λάβει επιτέλους τα μέτρα, που τόσο η
Ομοσπονδία μας, όσο και οι επιδημιολόγοι υπενθυμίζουν -15 το πολύ μαθητές ανά
τάξη, τήρηση των αποστάσεων, ανεύρεση χώρων για μάθημα, διενέργεια μαζικών
τεστ, αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, υλικά προφύλαξης και απολύμανσης,
πρόσληψη αναπληρωτών, αύξηση δαπανών κ.α.
ειδάλλως,
αν δεν τηρηθούν, είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να αναγκαστεί το ίδιο το
Υπουργείο και η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε κλείσιμο των σχολείων, προκειμένου
να αποφευχθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις», 
και η κυβέρνηση προχώρησε σε γενικό
lockdown της χώρας και σε
κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων της, ενώ κατά την έναρξη της τηλεκπαίδευσης
χτες, υπήρξε πλήρης κατάρρευση του συστήματος.
 

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ
της υγείας μπροστά στο αναμενόμενο
δεύτερο κύμα της πανδημίας. Έβαλε πάνω από όλα τις λεγόμενες αντοχές της
οικονομίας. Από την άλλη, η απόφασή της να μην αυξηθούν οι δαπάνες, προκειμένου
να διασφαλίσει ασφαλείς όρους
λειτουργίας των σχολείων,
οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των
σχολείων, ενώ συνεχώς διέδιδε «αντιεπιστημονικές» αντιλήψεις, ότι στα σχολεία δε
μεταδίδεται ο κορωνοϊός και ότι, σύμφωνα με εκθέσεις του ΕΟΔΥ, η διάδοση στα
σχολεία δεν είναι μεγάλη. Δε δίστασε να στοχοποιήσει και να επιτεθεί σε μαθητές
που διεκδικούσαν το αυτονόητο δικαίωμά τους να πηγαίνουν με ασφάλεια στο
σχολείο. Αντί επίσης να φροντίζει για τα σχολεία, ξόδευε χρόνο και ενέργεια να
οργανώσει τις ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία. 
 

Σε καθεστώς lockdown
και κλειστών σχολείων, η κυβέρνηση αποφάσισε την πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης
για τις επόμενες εβδομάδες χωρίς να έχει διασφαλίσει την πρόσβαση σε αυτή για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
Το ίδιο το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ανακοίνωνε πριν λίγες μέρες, ότι μόνο μια
(1) τηλεδιάσκεψη (webex) με ταχύτητα 24Mbps (τη συνηθισμένη ταχύτητα που
έχει μία οικογένεια και το 29% των σχολείων) μπορεί να πραγματοποιηθεί και τα
σχολεία με ταχύτητα 50 Mbps δεν μπορούν να υποστηρίξουν την τηλεκπαίδευση σε
πολλαπλά τμήματα. Μ’ αυτά τα δεδομένα χιλιάδες μαθητές κινδυνεύουν να
αποκλειστούν ουσιαστικά από την διαδικασία.

Ούτε δύο
διδακτικές ώρες δεν άντεξε
η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης κατά την πρώτη ημέρα
(9/11) της αναστολής της λειτουργίας γυμνασίων και λυκείων της χώρας, παρά τις
διαβεβαιώσεις της Υπουργού Παιδείας στα ΜΜΕ ότι όλα ήταν έτοιμα και ότι έχει
πραγματοποιηθεί αναβάθμιση του δικτύου.
Η πραγματικότητα για άλλη μια φορά διαψεύδει οικτρά την κ. Κεραμέως και δείχνει
ότι δεν έγινε η απαραίτητη αναβάθμιση των διαδικτυακών υποδομών και πόρων του
συστήματος. Η δε απάντηση από την κ. Υφυπουργό σχετικά με την κατάρρευση του
συστήματος ήταν η γνωστή, «την ευθύνη έχουν οι άλλοι», εν προκειμένω η εταιρεία
Cisco WebEx. Ωστόσο η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αφορούσε
μόνο στο cluster του Λονδίνου. Δεν μας εξήγησε επίσης γιατί δεν λειτουργούν,
ούτε τα webmail των σχολείων, ούτε γιατί επαναπαύθηκαν στις «εγγυήσεις» της
εταιρείας χωρίς να υπάρξει περιθώριο λίγων ημερών δοκιμαστικής λειτουργίας.

Η δια
ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη
. Ο ρόλος του
σχολείου και της εκπαίδευσης -γνωστικός, διαπαιδαγωγητικός, κοινωνικός,
μορφωτικός, με καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά.- δεν αναπτύσσεται
χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής
κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Ωστόσο όλοι οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε για μια ακόμα
φορά δίπλα στους μαθητές μας «με όλα τα μέσα!»

Απαιτούμε κατ
αρχάς

από την κυβέρνηση να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την
ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με
την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

Για
την τηλεκπαίδευση απαιτούμε:

Ø  Μείωση –
προσαρμογή της ύλης για όλες τις
τάξεις και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχθεί η
ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.

Ø  Το πρόγραμμα της,
ο προγραμματισμός και τα λογισμικά και άλλα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του
Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Καμία διοικητική αυθαιρεσία δε θα
γίνει αποδεκτή.

Ø  Μη προσμέτρηση των
απουσιών των μαθητών εφόσον δεν
εξασφαλίζονται καθολικά τα τεχνολογικά μέσα. Ειδική μέριμνα για δια ζώσης
κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία,
φροντιστηριακά μαθήματα κ.τ.λ.).

Ø  Να εξασφαλιστεί η
κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν
τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet.
Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού
Δικτύου
, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων. Καμία
διεύρυνση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων μέσα από την
τηλεκπαίδευση.

Ø  Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και πλαίσιο για την
προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών.

Ø  Μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο.

 

 

Μαζική αποχή από τις ηλεκτρονικές εκλογές παρωδία για αιρετούς στα Υπηρεσιακά Συμβούλια

 Όλες οι παρατάξεις έχουν αποσύρει τα ψηφοδέλτια τους 
Το ΥΠΑΙΘ και οι Διευθύνσεις να ανακαλέσουν τώρα τις ανακηρύξεις των
υποψηφιοτήτων 
Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου καλεί τους συναδέλφους να απέχουν από τις εκλογές
παρωδία 
Κανείς εκπαιδευτικός να μην ψηφίσει στις εκλογές τις 7/11/2020
Κάτω τα χέρια από τις συνδικαλιστικές ελευθερίες 

04-11-2020: ΚΗΡΥΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ-ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΕΦΟΡ. ΕΠΙΤΡ. ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΗΣ 7ης/11/20

 

ΚΗΡΥΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ-ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΕΦΟΡ. ΕΠΙΤΡ.
ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΤΗΣ 7ης/11/20

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ
αποφάσισε να κηρύξει απεργία-αποχή για όσους συναδέλφους κληθούν να εκτελέσουν
καθήκοντα μέλους Εφορευτικής Επιτροπής στις επικείμενες εκλογές της 7.11.2020
για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στο ΚΥΣΔΕ, τα ΑΠΥΣΔΕ και τα ΠΥΣΔΕ. Το ίδιο
έπραξε και η ΑΔΕΔΥ η οποία καλεί το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων,
συμπεριλαμβανομένων των διοικητικών, να μην συμμετάσχουν στις
επανασυγκροτούμενες Εφορευτικές Επιτροπές.